1. Asennus

Yrityksemme tarjoaa asennuspalvelun tuotteillemme paikanpäällä ja asiakas voi lähettää polkupyöränsä meille asennettavaksi. Asennuspalvelun hinta on 240 EUR (sis alv.) Asiakas kustantaa toimituskulut.

Tämän lisäksi asiakas pystyy asentamaan varusteet itse ohjeidemme mukaisesti. Yrityksemme ei ole vastuussa aiheutuneista vahingoista, mikäli asiakas on suorittanut asennuksen ohjeiden vastaisesti.

2. Toimitus postitse

Toimitusaika on noin 7 työpäivää. Jos toimitusaika ylittää mainitun ajan, otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostitse tai puhelimitse. 

Tuotteet toimitetaan asiakkaan antamaan osoitteeseen. Toimituspalvelu ilmoittaa saapuvasta tuotteesta asiakkaalle ja sopii asiakkaan kanssa sopivan ajan toimitukselle. Mikäli asiakas ei pysty vastaanottaman tuotetta, sen voi noutaa kuljetusyhtiön noutopisteestä. 

 

3. Kuluttajan vastuu

Yrityksemme on erikoistunut sähköistettyjen muunnossarjojen myymisessä ja asentamissa. Polkupyörien muunnossarjat ovat suunniteltu universaaleille polkupyörämalleille, eivätkä erityisesti vain tietylle polkupyörämallille. Vaikka varusteiden asennus on helppoa, voi asiakas kohdata vaikeuksia asennuksen aikana riippuen pyörän mallista.

Jos asiakas päättää asentaa varusteet itse, hän on itse täydessä vastuussa asennuksen lopputuloksesta. Emme ota vastuuta asiakkaan väärin suorittamasta asennuksesta.

4. Takuu

Asennuksellamme on laatutakuu. Mikäli asennus on virheellinen tulee asiakkaan ilmoittaa siitä 14 vuorokauden sisällä. Mikäli toteamme asennuksen virheelliseksi, korjaamme asennuksen veloituksetta. Asiakkaan tulee ilmoittaa meille välittömästi. Omat muutostyöt tuotteeseen raukaisevat takuun.

Kaikilla tuotteillamme on yhden (1) vuoden virhevastuutakuu. Takuun voimassaoloaika alkaa päivämäärästä, jolloin tuote luovutetaan. Takuu on voimassa vain siinä tapauksessa, jos asiakas pystyy todistamaan, että laite on hankittu alkuperäisesti suoraan meiltä.

Takuu kattaa kaikki materiaali- ja valmistusviat. Takuu ei kata tuotteen kulumista ja akun kapasiteetin katoamista. Akun väärinkäyttö voi johtaa sen kapasiteetin pienenemiseen ja muihin toimintahäiriöihin.

On erittäin suositeltavaa käydä ohjeet läpi.

Takuu ei ole voimassa jos:

– Tuote on vaurioitunut tai tuhottu liiallisen voimankäytön johdosta tai luonnon vaikutuksesta (tulva, salama jne).

– Tuote on vaurioitu virheellisessä käytössä. Toisin sanoen, jos ohjeita ei ole noudatettu (esim.tuote on väärin asennettu, laite on upotettu veteen jne).

– Tuote on vaurioitu virheellisessä käytössä, vastoin tuotteen tarkoitusta.

– Tuotteessa on mekaaninen vaurio (tuote on vaurioitu).

– Tuotteeseen on tehty muutoksia tai tuotetta on yritetty korjata joko asiakkaan tai kolmannen osapuolen toimesta.

– Tuotetta on yritetty asentaa väärin joko asiakkaan tai kolmannen osapuolen toimesta.

– Tuotteeseen on tehty muutoksia tai tuotteeseen käytetty muita kuin valtuuttamiamme osia.

– Tuote on väärin asennettu ja ohjelmoitu joko asiakkaan tai kolmannen osapuolen toimesta.

– Huoltotarve on laiminlyöty.

– Tuote on vaurioitunut liikenneonnettomuudessa. 

– Akkua on käytetty väärin (myös akun lataus ja tyhjennys).

– Tuote on kulunut luonnollisesti.

– Tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, latauksessa tai säilytyksessä.

Suosittelemme vahvasti sellaisten akkujen käyttöä, jotka ovat suunniteltu sähköpolkupyörän virtalähteeksi. Tuotteen vastaanotettuaan, asiakkaan on tarkistettava tuote heti ja ilmoitettava meille vioista. Jos vika ilmentyy takuun voimassaolonaikana, tulee asiakkaan ilmoittaa siitä meille hetimiten tai viimeistään 7 päivän sisällä vian havaitsemisesta. Kaikki vikoihin ja takuuvaatimuksiin liittyvät asiat tulee ilmoittaa osoitteeseen: info@jklsahkopyora.fi.

Jos asiakas havaitsee vian, saatamme pyytää asiakasta tekemään tuotteelle muutaman testin. Useimmissa tapauksissa asiakas pystyy itse korjaamaan vian. Lähetämme tarvittaessa varaosia.

Jos asiakas päättää lähettää tuotteen meille, me tutkimme vian. Jos takuu kattaa vian, korjaamme tuotteen. Asiakas kattaa kaikki tuotteen toimitus- ja lähetyskulut, yrityksemme kattaa takuuhuollon. Jos tarkistuksen yhteydessä ilmenee tuotteen väärä asennus, väärinkäyttö tai huolimaton käyttö, asiakas kattaa kaikki kuljetus- ja huoltokustannukset.

Takuuhuollossa vaihdetut vanhat osat jäävät meille.

Takuuhuollon kesto riippuu vian luonteesta. Me olemme yhteydessä jokaiseen asiakkaaseen henkilökohtaisesti.

 

5. Palautus

Tuotteilla on toimituksen jälkeen 14 päivän palautusoikeus. Peruutuksista on sovittava myyjän kanssa etukäteen. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön ja pakkauksen avaamaton. Asiakas maksaa palautuksen toimituskulut. Asiakas maksaa toimituskulut myös halutessaan vaihtaa tilaamansa väärän tuotteen. Myyjä maksaa toimituskulut vain, jos hän on vastuussa väärän tuotteen toimittamisesta.

Palautus tulee tehdä välittömästi, kun siitä on sovittu myyjän kanssa.

 

6. Takaisinmaksu käytäntö

Jos tarkastus osoittaa, että palautettu tuote täyttää takaisinmaksukäytännön vaatimukset, kauppias palauttaa rahat asiakkalle 10 päivän sisällä tuotteen palautuksesta. Takaisinmaksu sisältää ostajan maksaman summan kokonaisuudessaan, mutta ei myytyjen palvelujen summaa, eikä kuljetuskuluja. Maksamattomat laskut eivät tarkoita tilauksen peruuttamista. Tilauksen peruutus täytyy tehdä ennen tuotteen toimitusta.

 

7. Tietosuojakäytäntö

Yrityksemme säilyttää rekisteröinnin yhteydessä asiakkaan antamat tiedot. Asiakkaan antamia tietoja saatetaan käyttää sisäisen markkinoinnin yhteydessä sekä yrityksen markkinointitoiminnassa.

Asiakkaan pyynnöstä annetut tiedot voidaan poistaa järjestelmästämme milloin tahansa. Lisäksi asiakkaalla on oikeus evätä henkilökohtaisten tietojen käyttö suoramarkkinoinnissa ja –mainonnassa.

Kaikki asiakkaan luovuttamat tiedot ovat luottamuksellisia.

 

8. Maksutapa

Asiakas voi maksaa tuotteen käteisellä, pankki- tai luottokortilla, maksuvälittäjän tai kautta (PayPal / Klarna) tai erikoistapauksissa laskulla

Lähettäessäsi tilauksen hyväksyt seuraavat ehdot:

1) Tilaajana ja maksajana voi toimia vain yli 18-vuotias. Alle 18-vuotiaan tilaukset tulee tehdä huoltajan nimellä ja suostumuksella.
2) Maksamattomista tai myöhästyneistä laskuista voidaan vaatia ja periä lisämaksuja.
3) Tilaus on sitova. Tilaus voidaan kuitenkin perua ennen tuotteen lähettämistä.
4) Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Saatamme muuttaa tuotteidemme hintoja ilman erillistä ilmoitusta. Tilaamasi tuote kuitenkin pysyy sen hintaisena, minkä hintaisena olet sen tilannut.
5) Yhtiömme voi purkaa asiakassopimuksen, jos kyseessä on:

  1. Asiakkaan tuotteiden väärinkäyttö
  2. Toistuvat palautukset
  3. Maksun maksamatta jättäminen

Voimme laskuttaa lisämaksuja asiakkaalle toistuvista peruutuksista, maksamattomista tilauksista sekä aiheutuneesta lisätyöstä, minkä tuotteen väärinkäyttö voi aiheuttaa. (Kuluttajansuojalaki 5:28 §)

Kaikkiin hintoihin sisältyy alv. 24 %.

Yritys: Jyväskylän Sähköpyörä Oy

Y-tunnus: 3131365-9